Fraktpolicy
Pris och tid
Frakten kostar 49kr upp till 395kr i ordersumma, ovan det så blir den gratis. Frakttiderna är snäppet över 2 veckor. Är det en present rekommenderar vi man beställer 3 veckor innan för att vara på den säkra sidan.
Ett spårningsnummer skickas ut så fort paketet skickats, och ditt paket är som sagt även försäkrat fram till dörren.
Stulen vara, vad händer?
Vi skickar titt som tätt med leveransbolag som EarlyBird och CityMail, som levererar genom att hänga en påse på dörrhandtaget, något vi märkt kan leda till stölder. I fall av stölder där leveransbolaget bekräftar att de levererat, men kunden inte fått paketet, så utför vi först en undersökning, och tyder allt på att det är stulet så erbjuder vi i första hand en ny vara utan extra kostnad.
Söker du vår adress?
Vi väljer att ha den bakom ett e-postmeddelande då vi ofta erbjuder generösa alternativ till att skicka in. Över 95% av våra kunder väljer ett av dessa alternativ, så tveka inte på att kontakta oss! Vi undviker helst pakethantering på Epiko och vi märkte att folk skickade in utan att kontakta oss först, vilket är något vi vill undvika. Skicka inte tillbaka något utan att kontakta oss först. Observera att kunden i slutändan ansvarar för returfrakten och att returadressen inte ligger i Sverige, så kontakta oss för den korrekta adressen.
Felskriven adress, vad händer?
Vid eventuell felskriven adress ansvarar kund för eventuella tillkommande avgifter, vilket varierar beroende på storlek och tyngd. Vi har även en avgift på 150kr om kund väljer att avbryta beställningen om adressen var såpass felskriven att paketet kom bort. Om varan automatiskt returneras till fabrik i Asien pga. att man inte hämtat ut paketet från utlämningsstället så erhåller kunden bara rätten att avbryta beställningen mot en 50% återbetalning av beställningsbeloppet. Detta är för att täcka företagets omkostnader som kommer av kundens fel.
Vid felskriven adress där paketet returneras till fabriken så kan kunden självklart vänta på den nya försändelsen vi skickar. Igen, vi har en generös kundtjänst som oftast skickar nya varor utan extra kostnad.
Oupphämtade paket
Vid eventuellt oupphämtat paket utfärdar vi en hanteringsavgift på 150kr. Detta gäller oavsett om man inte haft möjlighet att hämta upp det pga. semester eller flytt, eller om man gör det för att man inte vill ha beställningen.
Eventuella tullavgifter
Observera att eventuella tullavgifter är något kunden ansvarar för då varan kommer från utomlands. Vi på Epiko har inte hört det hända en enda gång, men det kan vara bra att tänka på.