Återbetalningspolicy
Returer
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp vid öppnad eller oöppnad produkt. Detta gäller inte förbrukningsvaror såsom t.ex. sminker. Detta gäller efter att produkten har mottagits, ej vid beställningstillfället. Det går även bra om förpackningen är öppnad. Observera att Epiko inte erbjuder gratis returer, och att returadressen finns i Asien. Detta pga. att företagets varuhus ligger i Asien, och då måste returer ske till Asien också.
Notera även att behandlingstiden för detta varierar med hur responsiv kunden är. Vi svarar såklart på alla e-postmeddelanden vi får, men om kunden pausar en faktura och slutar kommunicera med oss så kommer ärendet såklart ta längre tid.
För att 30-dagarsgarantin vi erbjuder ska gälla måste följande kriterier uppnås:
- Produkterna måste vara i originalskick med originalpåsar, etiketter och taggar.
- Förpackningen, om den har en, får inte vara skadad och måste vara i originalskick.
- Varor som ska returneras får inte visa tecken på användning.
- Foto- eller videobeteckning som tydligt visar felet (gäller endast om din produkt kom skadad och om det faktiskt går att visa).
Om problemet bedöms vara giltigt kommer vi att täcka alla kostnader för att tillhandahålla en ersättning så snart som möjligt. Vi förstår att många bara vill avbryta köpet, vår policy är att som första steg antingen erbjuda en ersättningsprodukt eller ett presentkort motsvarande beställningsvärdet (i vilket fall man även får behålla de produkter man redan fått).
Har du stött på problem så tveka inte på att kontakta oss. Det kan hända att vi hjälper till ändå.
För att vara berättigad till retur eller pengarna tillbaka med 30-dagarsgarantin så måste din vara vara i nog bra skick att kunna säljas igen till nypris. Om lådan tagit skada under leverans till er så är det inget som påverkar. Däremot ska alla påsar, manualer och annat inte slarvas bort.
För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller ett köpbevis.
Skicka inte ditt köp tillbaka till tillverkaren eller till oss utan att kontakta oss först då vi ofta erbjuder en smidigare lösning.
Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas (om tillämpligt).
- Alla objekt som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på företaget. Gäller ej yttre lådor i dåligt skick pga. fraktprocessen.
- Det är ambiguöst huruvida varan är skadad eller ej, á "Den uppfyller inte de krav jag hade på den".
- Fel på vara som är av hygienisk typ, t.ex. sockar, underkläder eller liknande.
Kontakta oss på info@epiko.se för att starta din återbetalningsprocess.
Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning.
Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.
Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på info@epiko.se.
Ersättningsvara (om tillämpligt)
Vi ersätter föremål om de är defekta, i fel storlek eller skadade. Gäller ej felbeställningar från kund där t.ex. storleken man vill ha är markant annorlunda (mer än 2 storlekar) från den storlek man beställde (det är vanligt att råka beställa den minsta storleken då den är förifylld). Gäller ej lådor och manualer. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande till info@epiko.se. Vår policy är att i första hand skicka en ersättningsvara, och om något går fel med den, återbetala. Observera att fraktkostnader och eventuella mellanskillnader i pris för ersättningsvaran kan tillkomma.
Frakt
Kunden ansvarar för eventuella fraktkostnader för att returnera en vara. Vi kommer däremot alltid ha en generös returpolicy gentemot kund, så kontakta oss så blir du säkert nöjd ändå.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera. Tänk på att vi inte för vårt eget lager, så därför blir frakttiderna längre.
Outlösta paket
För paket som levereras till ombud men inte hämtas ut debiteras en avgift på 150kr för outlöst paket. Endast delvis återbetalning tillämpas på beställningar där paketet inte hämtats ut. Detta gäller inte i fall där kund inte blivit informerad om att en vara väntar på att lämnas ut, utan handlar om när kund känner till detta men inte kan eller vill hämta ut varan.